מנטורינג לקריירה

feet-617485
למה רוב האנשים לעולם לא יגיעו להצלחה גדולה?
בשנים האחרונות אני שומעת יותר ויותר את המשפט "כל אחד יכול להצליח".  אפשר להתווכח אם המשפט הזה נכון או לא, אבל יש דבר אחד שאי אפשר להתווכח איתו – הסטטיסטיקה.

כאשר בוחנים את הסטטיסטיקה של עובדים ומנהלים, מגלים שמרבית האנשים לא מצליחים בקריירה שלהם. למעשה הם רחוקים מאד מכל הגדרה של הצלחה, קידום או הערכה בקריירה. עם הנתונים האלה אי אפשר להתווכח.
אז למה זה קורה ?
יש הרבה מאד סיבות להצלחה או כישלון בניהול הקריירה, היות וקריירה היא דבר מורכב. אבל אם אני מסתכלת על מאות עובדים ומנהלים שעבדתי איתם, באופן פרטני וגם בארגונים, אני יכולה לציין 3 סיבות שמכשילות עובדים ומנהלים יותר מכל דבר אחר.

המכשולים בדרך להצלחה בקריירה הם אחד הנושאים שאני עוסקת בהם בסדנת מיתוג אישי ולקראת הסדנה החלטתי לספר לכם מהן הסיבות העיקריות לכישלון בקריירה ואיך להימנע מהן.
לאן אתם רוצים להגיע?
הסיבה הראשונה שמכשילה עובדים ומנהלים בדרך להצלחה (למעשה זו הסיבה שמכשילה הכי הרבה אנשים בדרך לכל דבר בחיים, לא רק בעבודה) היא שאין להם מטרה מוגדרת אליה הם שואפים להגיע. הם פשוט "זורמים".

מרבית האנשים מחכים שהמנהל, "הבוס", יציע להם תפקיד, ידאג לקידום שלהם וימחא להם כפיים על הצלחה. למעשה, במקרים רבים (רבים מדי…) זה פשוט לא קורה. ואז לא מתקדמים בכלל.
היכולת לדעת לאן אני רוצה להגיע היא אחת היכולות החשובות ביותר להצלחה בקריירה, ולקבלת קידום, הערכה וסטטוס גבוה יותר.
כאן חשוב להדגיש שהחשיבה על היעדים והמטרות בקריירה חייבת להיעשות ממקום מחושב, כזה שבוחן ומנתח אובייקטיבית את מצב השוק ותנאי השוק העתידיים.
אז איך נכון להציג את המטרה שלכם?
הסיבה השנייה שבגללה אנשים נכשלים בדרך לפיתוח הקריירה שלהם היא שאנשים עסוקים יותר מדי בעבודה ופחות מדי בהצגה נכונה של העבודה. בני האדם מטבעם מניחים שהעבודה תדבר בעד עצמה ו"שוכחים" (או נמנעים) מלהציג את תוצרי עבודתם הקשה.

זאת טעות חמורה שאנחנו עושים. אנחנו חוששים מהנזק שעלול לקרות אם נציג את תוצרי עבודתנו לעולם, אבל אי הצגת התוצאות מזיקה לנו הרבה יותר.
ולמה זה כך?
אנשים קולטים את המסרים שאנחנו מעבירים להם.

עובד, ואפילו מנהל, שלא מצליח להעביר את המסרים בצורה נכונה ונמנע מהעברת מסרים, מגיע למצב שמסרים שונים מאלו שהוא היה רוצה להעביר, מועברים. כלומר, בכל מקרה מועברים מסרים, אבל לא אלו שתכננו להעביר וודאי לא אלו שאמורים לקדם אותנו במסלול הקריירה.
מה התוצאה?
התוצאה היא שלא משנה כמה אנחנו עובדים קשה וכמה אנחנו מניחים שכולם מסביב רואים את העבודה הקשה שלנו, בסופו של דבר המסרים כמעט ולא נקלטים ואנחנו יוצאים ממורמרים ומתוסכלים.

רואים את התופעה הזאת חוזרת על עצמה שוב ושוב בהרבה ארגונים ובכל מיני תפקידים. עובד אחד התקדם (וגם קיבל תוספת נאה לשכרו) ולא עובד אחר, מנהל קיבל מינוי דירקטור ואילו המקבילים לו נשארו במקום.
היכולת להציג את התוצאות שלנו, אלו שמקדמות אותנו לעבר השגת המטרות בקריירה, היא יכולת קריטית, בטח עבור מי שרוצה למקסם את ההישגים שלו בזמן קצר. זו יכולת שהיא חלק חשוב בהתנהלות המקצועית והאישית שלנו.
תגיות: מיתוג אישי, קידום בקריירה, ניהול
bottles-60475לפני כמה ימים נכנסתי לסופר וגיליתי תופעה מעניינת: בקבוק מים גדול של 1.5 ליטר עולה 4 שקלים ואילו בקבוק מים קטן של חצי ליטר עולה 7 שקלים.
אם הבקבוק קר, הוא עולה 9 שקלים.
למה? ואיך כל זה קשור אלינו?
הרי ברור שהמחירים נובעים מטעמי נוחות.
כשאנחנו מטיילים, הולכים לים, או סתם כך בדרך ממקום למקום, קשה לנו לסחוב בקבוק גדול של מים ולכן אנחנו מעדיפים בקבוק קטן.
ועל אחת כמה וכמה בקבוק קר בימים החמים.
כלומר, אנחנו מוכנים לשלם הרבה יותר עבור כמות קטנה יותר של מים, רק בגלל שהבקבוק נח לנו יותר.
אולי אפילו נהיה מוכנים לקנות שני בקבוקים קטנים, פחות מכמות של בקבוק אחד גדול ופי כמה במחיר,
רק בגלל שיותר נח להסתובב עם בקבוקים קטנים.
על פניו לא הגיוני, בפועל קורה במציאות יום יום.
גם בסופר הבינו את זה היטב ותמחרו את המוצרים על פי רמת הביקוש אליהם.
מה קורה בראיון עבודה?
אנשים רבים נוהגים להציג את כל מרכולתם, משל היו ליטר וחצי מים, כי חשוב להציג את מגוון היכולות, את מיטב הניסיון ואת כל הכישורים, כך ודאי ישכנעו את המראיין לבחור בהם.
אבל הדבר אינו נכון.
כפי שחצי ליטר מים עולה יותר מליטר וחצי מים, כך אדם שמצליח להבליט ולמקד באופן מודע את הכישורים הרלוונטיים שיש לו, גם ובמיוחד כשהוא מתאר רק חלק מהכישורים, אותם כישורים רלוונטיים, הוא זה שמצליח בראיון העבודה וזוכה בתפקיד.
הרי בקבוק קטן לא מכיל מים טובים יותר, או טריים יותר.
היתרון היחיד שיש לו הוא הגודל.
כך גם אדם שמתראיין למשרה:
יש ודאי יתרון אחד מרכזי שחשוב באופן יוצא דופן לארגון.
למשל, היכרות עם תוכנה ספציפית, או ניסיון ניהולי על למעלה מ-100 עובדים, היכרות עם עולם הביוטכנולוגיה, ניהול מחסן ממוחשב ועוד ועוד.
ברגע שתדע להדגיש את היתרון שיש לך מול דרישות ספציפיות של משרה שאתה מתמודד עליה, צברת נקודות זכות רבות.
תיאור אישי ארוך בראיון העבודה, שכולל פרטים רבים לא רלוונטיים, רק מפחית את המקום של היתרון היחסי שלך ומצמצם אותו.
מרוב מלל, המראיין ודאי כבר שכח את מה שניסית להגיד לו והמשיך הלאה.
אם כך, מעט זה הרבה, דיוק ומיקוד יובילו אתכם למשרה הבאה.
מצא את הקריירה שלך כאן: עולם העבודה הסמוי מתגלה
תגיות: חיפוש עבודה, שינוי קריירה, מנטורינג לקריירה
זאת השאלה ששאלתי בסקר
וקודם כל תודה לכמות המשתתפים הרבה והמכובדת שענתה על השאלון. זה רק מוכיח עד כמה שינוי בחשיבה והתייחסות אחרת לעובדים, מנהלים וארגונים חשובה כל כך ואפילו מתבקשת.
כשהתבוננתי בתוצאות הייתי מופתעת, אבל רגע לאחר מכן הכל הסתדר לי.
הנה התוצאות לפניכם:
52.6% מהמשתתפים שואפים להישאר בארגון ולייצר סביבת עבודה איכותית גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה אישית ובין אישית.

כלומר, אנשים רואים בארגון שהם עובדים בו קרקע פורייה לביטוי כישוריהם ויכולותיהם. הם מסתכלים על הארגון ורואים בו הרבה מעבר למקום עבודה, אלא מקום לביטוי אישי ומקצועי.
משמע,
אנשים מעוניינים להיות נאמנים לארגון - אם רק הארגון היה יכול לספק להם את המסגרת המתאימה כדי לצמוח, להתפתח וליהנות בעבודה!

%d7%a1%d7%a7%d7%a811-%d7%9c%d7%99%d7%a0%d7%a7%d7%93%d7%90%d7%99%d7%9f
מעבר לכך, אנשים גם מאמינים שאם היו מנגנונים מסודרים להעלאת הצעות, מתן פתרונות וייעול בארגון, הרי שניתן היה לייצר תועלת אמיתית ומשמעותית לארגונים מצד עובדים ומנהלים:
גם במונחים של אסטרטגיה (21% מהמשתתפים)

וגם במונחים של התאמה טובה יותר של עובדים ומנהלים לתפקידים שהם מבצעים בארגון (18%)
הנתונים הללו משתלבים היטב עם הנתונים אודות האתגרים של עובדים ומנהלים בארגון, כשנמצא שהאתגר הגדול ביותר (38%) הוא יצירה ושיפור התקשורת בין עובדי הארגון. תקשורת פנים ארגונית משמעותית אף יותר מעבודה אינטנסיבית ולחוצה, למרות שאני מעריכה שאלו הם שני נושאים ששלובים זה בזה.
אם נתבונן היטב בתוצאות, נמצא ששני האתגרים הגדולים ביותר של עובדים ומנהלים בארגונים הם:
תקשורת פנים ארגונית לקויה
עבודה אינטנסיבית ולחוצה, שמשולבת בחוסר בכח אדם ובחוסר התאמה בין כישורי העובדים לתפקידים שלהם בארגון.

כלומר, אחד כרוך בשני. עובדים ומנהלים מרגישים קושי בהתנהלות היומיומית וחוסר שביעות רצון, כתוצאה מעבודה אינטנסיבית ולחוצה, שאינה מגובה במנגנוני תקשורת פנים ארגוניים איכותיים.
ולפני סיום, שני האתגרים האישיים הכי מורכבים של אנשים הם חוסר יציבות תעסוקתית וחוסר יכולת להתקדם. 71% מהמשתתפים ציינו את חוסר היכולת לתכנן את העתיד, תקרת הזכוכית מבחינת יכולת להתקדם, ומצב השוק הבלתי צפוי, כגורמים מקבעים.
ארגון שידע להעניק ביטחון בתוך ים של חוסר ביטחון, יוכל לזכות בעובדים איכותיים ונאמנים, גם בעידן של ימינו, של שינויים אינטנסיביים ודינמיות גבוהה.

%d7%a1%d7%a7%d7%a83
אם כן, ההמלצות שלי למנהלים שמעוניינים לגייס, להעסיק ולשמר עובדים איכותיים, לאורך זמן, עם רמת מוטיבציה גבוהה, יעילות ושביעות רצון, הן אלו:
הקמה וניהול של מנגנוני "דלת פתוחה" והקשבה לעובדים למנהלים, יש להם הרבה מה להגיד, ודאי בתחום העיסוק שלהם.

פתיחת אפיקי קריירה מגוונים לעובדים ולמנהלים ומתן הזדמנויות ללמידה, התפתחות ותפקידי רוחב בתוך הארגון. באופן זה שומרים על הנאה ויצירתיות, מעלים תפוקות ומפחיתים שחיקה.
יצירת מנגנונים לתקשורת פנים ארגונית איכותית בין אנשי הצוות והארגון. אתגר זה סומן כבעיה מספר אחת בארגונים, ללא קשר לגודל שלהם. השקעה של החברות בתקשורת ארגונית ואפקטיביות התקשורת, נמצאו כמנבאות באופן מובהק הכנסות גבוהות יותר ו ROI גבוה יותר לארגון. השאיפה של אנשים להגברת ולשיפור התקשורת בארגון משתלבת היטב עם הרצון של ארגונים להגביר יעילות ארגונית.
פתיחות, נכונות, גמישות והקשבה למגוון הזדמנויות: גם מבחינת גיוס אנשים, גם שימור עובדים איכותיים לאורך זמן וגם יצירת נאמנות ו engagement ארגוני.
ארגון לעולם יהיה מעוניין בעובדים מרוצים, כי אנשים הם הליבה של הארגון והם אלו שמביאים את הערך והייחודיות של הארגון.
מתחרים, קידמה טכנולוגית ושינויים בשוק תמיד יהיו, אולם ארגון שישכיל לחבר את האנשים שלו לארגון ולחבר אותם אחד לשני יזכה ביתרון יחסי שאין שני לו.