אנשי מקצוע, מנהלים ומחפשי עבודה: כאן תמצאו מאמרים, וידאו טיפים והדרכות

קידום ומיתוג אישי


איך אורזים את הטוב ביותר שיש לך לתת
כדי להגיע לקידום אישי ומקצועי כאן ועכשיו
תגיות: קידום ומיתוג אישי

איך לגרום להבטחות שהבטחנו לעצמנו בשנה החדשה באמת להתקיים?
איך לגרום לשאיפות שלנו באמת להתממש בשנה הזאת?
איך לייצר הצלחה אמיתית?
וידאו שנותן לכם כלי מעשי לניהול כל פרויקט, כמו מציאת עבודה או התקדמות בתפקידים
כדי שגם לכם תהיה שנה טובה!
מחפשי עבודה: עולם העבודה הסמוי מתגלה
תגיות: מציאת עבודה, שינוי קריירה, קידום ומיתוג אישי



איך הטכנולוגיה שינתה את תחום התעסוקה ?
איך אפשר להכין את עצמנו לשינויים העתידיים בתחום?
ראיון רדיו בו חשפתי טיפים איך להצליח בקריירה המקצועית ולייצר יציבות מקצועית
קריירה חדשה מתחילה כאן: עולם העבודה הסמוי מתגלה
תגיות: חיפוש עבודה, שינוי קריירה, מנטורינג לקריירה

 
 

screenshot_2016-11-09-13-07-25-1


איילה, 37, הגיעה אליי לייעוץ כי פשוט "נמאס לה ממקום העבודה שלה"; נמאס לה מהבוס, מהמנהל, נמאס לה שלא מעריכים אותה.
איילה עבדה בתור מנהלת פרויקטים בחברת מחשבים המפתחת תוכנה לניהול פיננסי. מרכיבי עבודתה של איילה כללו מפגשים מרובים עם לקוחות החברה, בהם נדרשה להבין ולאפיין את הצרכים שלהם ולהתאים להם את הפתרונות הנכונים מתוך המוצרים שהציעה החברה. כמו כן, איילה היוותה איש הקשר בין המתכנתים בחברה לבין הלקוחות.
איילה עבדה באותו ארגון במשך 8 שנים. בתחילת הדרך החברה הייתה קטנה ומשפחתית, אך בהמשך, בעקבות הצלחה כלכלית, התרחבה החברה והפכה לארגון גדול יחסית, בו היו למעלה ממאה עובדים.
למרות שאיילה הגיעה לארגון בתחילת דרכו והכירה היטב את התחום, מהתוכנה עצמה, דרך עולם התוכן ועד היכרות אישית עם קהל הלקוחות, ככל שגדל הארגון היא מצאה את עצמה מאבדת שליטה: אנשים חדשים שהגיעו לארגון שובצו לתפקידים בכירים ממנה והיא נדחקה לתפקיד שולי, עם לקוחות קטנים ופרויקטים זניחים.
בשיחה שערכנו, התברר שאיילה אוהבת את העבודה שלה. גם הלקוחות שלה אוהבים לעבוד איתה ונותנים בה אמון.
הבעיה התגלתה כנעוצה בעבודה מול המנהלים: לפני כמה שנים התחלפה ההנהלה בחברה ומאז מצבה של איילה הורע באופן מתמיד.
איילה הגיעה אליי עם התובנה שהיא אוהבת את תחום העיסוק שלה, אך התקשתה לקבל את האופי וערכי הארגון שהשתנו מאד מאז הגיעה אליו.
באבחון שערכנו ראינו שאיילה מאד משפחתית, ולכן יכולה לפרוח בארגון נעים ומשפחתי, שאין בו תחרות. כמו כן, ראינו שאיילה מתאימה לארגונים קטנים עד בינוניים, שמדגישים יחסי אנוש חיוביים בין עובדיהם.
איילה הבינה שעליה לעשות שינוי. תוך כדי שהמשיכה לעבוד היא החלה לחפש עבודה אחרת, על פי ההנחיות שבנינו יחד.
איילה הגדירה בדיוק איזה ארגון היא מחפשת, מבחינת גודל ותחום בתעשייה, היא ביררה מראש על מנהל הארגון ועל התרבות הארגונית שבו וכך הגיעה גם מוכנה יותר לראיונות.
איילה שיתפה חברים בחיפושיה ומהר מאד מצאה את עצמה מזומנת לשני ראיונות עבודה בשני ארגונים שונים שהלמו את ציפיותיה.
לאחר שלושה חודשים עברה איילה לתפקיד מנהלת פרויקטים בבית תוכנה קטן.
בעקבות התהליך שעברה היא הייתה מודעת לנקודות החוזק שלה, הגיעה מוכנה לראיון, ידעה אילו נקודות להדגיש והתקבלה לארגון בקלות יחסית.
היא שיפרה את תנאי השכר שלה ב 30%!! ואת נקודת הפתיחה ההתחלתית שלה.
איילה המשיכה בתהליך הליווי האישי גם עם הכניסה לתפקיד החדש, ובמהירות מיסדה את מיקומה בחברה. ההשתלבות בארגון קטן יחסית אפשרה לה למצב את עצמה כבעלת השפעה בו.
אין ספק שללא הגישה האקטיבית של איילה היא היתה ממשיכה להיות באותו ארגון ולהרגיש ממורמרת.
ההצלחה של איילה נבעה מלקיחת אחריות, מהבנה של יתרונותיה ומינופם בתהליך מציאת העבודה וההשתלבות בארגון החדש.


קריירה חדשה מתחילה כאן: עולם העבודה הסמוי מתגלה
תגיות: חיפוש עבודה, שינוי קריירה, מנטורינג לקריירה

Some of you know him, some of you worked with him, some of you said good morning to each other every morning.


Avi was an expert in IT for 20 years until he was laid off in another series of layoffs that hit his division. He didn’t know what to do. He was in trouble and reached out for help. I’ve worked to transform his resume, and rebuild his faith in himself.


In a few weeks we achieved the dream.


The one short sentence that sums it all up: "I’ve signed the contract"!


In only a few weeks Avi received a new position, 30% increase in salary, and a big smile on his face.


Here’s the full story:


Avi worked for 20 years in a global IT organization until he was fired. The layoffs may not have come as a surprise, because quite a few people were laid off in that organization, but when they arrived it was stressful, especially for a family man whose income depended mainly on him.


The challenge was that for 20 years he had no resume, no job interview, and no need to present his skills to strangers.


The fear began to seep into Avi’s ability to find a new position. He was concerned about his age, he was used to working for one company for a long time, and he obviously had a lack of familiarity with the job market.


Avi reached out to me and we started by updating his resume. From there we defined Avi’s next role, we created an excellent personal brand (a very modest one, to fit his personality) and we set off.


The results were almost immediate: 3 job offers within only a few weeks. They were all excellent. Avi chose the best position, the one that fit best in terms of job description, status, work environment, and salary.



Here's my big tip for you, on the way to finding a new job.


Create the magic triangle, which includes:



  1. Your aspirations

  2. Your experience and ability

  3. Job market trends


To create your own personal branding and find your next outstanding position contact me now: dafna.shaked@gmail.com


 

היום אני רוצה לשתף אותך בסיפורה של אישה שהרגישה שהיא תקועה במקום העבודה שלה. היה לה כל מה שצריך ועדיין היא לא הצליחה להתקדם. היא לא הצליחה להשיג את רמת השכר שהיא מצפה לה ואת התפקיד שהיא חלמה עליו כל השנים.
נשמע מוכר?
ויותר מכך, בשורות הבאות רואים איך אפשר בזמן קצר לעבור שינוי של ממש ולצאת לגמרי מאזור של תקיעות.

וזה הסיפור.
אסתר בת 32, יש לה שני ילדים קטנים (3 ו 0.5), תואר שני במנהל עסקים, ניסיון של 5 שנים ותפקיד מבוקש של Business Analyst. היא מחפשת עבודה חדשה, עם שכר גבוה יותר, תנאי עבודה טובים יותר ובאופן כללי רוצה להתקדם.

אז מה הבעיה?
אמונה
. או יותר מדוייק, חוסר אמונה. התפיסה שלנו את המציאות מבוססת על אמונות, אלו אותן תפיסות שונות שהתקבעו בנו ביחס לעצמנו. האמונות הן אוטומטיות, אנחנו לא בודקים אותן כל פעם מחדש, ממש כמו שאנו רגילים לקום בבוקר ולצחצח שיניים. פעולה אוטומטית.

אמונות נמצאות כאן כדי לעזור לנו, כי הן מייצרות וודאות במצב של אי וודאות. כך אדם שתופס את עצמו כבעל מסוגלות, יתמודד היטב מול קשיים ויאמר לעצמו שהקושי הוא זמני ובעקבותיו תבוא הצלחה.
אדם שתופס את עצמו כבינוני, אולי אפילו לא העיפרון הכי מחודד בקלמר, יגיד לעצמו שההצלחה שהיתה לו היא זמנית, סוג כזה של מזל.
מה סל האמונות שהיה לה?


  • אמא לילדים קטנים לא תצליח למצוא עבודה איכותית

  • אני לא באמת מקצועית בעבודה שלי, כדאי שאסתפק במה שיש לי

  • אני לא אוכל למצוא עבודה בשעות נוחות, כדי להספיק להוציא את הילדים מהגן


עבדתי עם אסתר כדי לשנות את סל האמונות שלה ולהוציא אותה מהתקיעות. 

המשימה
לשנות את סל האמונות ואת דפוסי ההתנהגות שנובעים מסל האמונות, כדי להגיע לתפקיד חדש ואיכותי, שתואם את הכישורים והרצון שלה. "אפקט פיגמליון", או "נבואה המגשימה את עצמה" כמתכון למציאות חדשה.

דרכי פעולה
פעולות פרקטיות שמשפרות את האמונה שלנו לגבי עצמנו ומייצרות מציאות חדשה. בין השאר:


  • לבנות הצגה עצמית עם מסרים ברורים

  • להתאמן היטב על ההצגה העצמית, כולל דיבור בקול רם וברור

  • להסתכל למראיין בעיניים, לא להשפיל מבט

  • להתייחס לכל התנסות כעומדת בפני עצמה ולכן גם אם מקבלים תשובה שלילית, זה רק חלק מהתהליך, שנמצא כולו במגמת שיפור.


התוצאות
אסתר הגיעה לתפקיד חדש, חוזה עבודה מצויין מבחינת עיסוק ותנאים


  • שיפור של 20% בשכר בשנה הראשונה

  • העלאת שכר קבועה כל שנה, כתובה בחוזה העבודה החדש

  • הסכמה לצאת הביתה בשעה 15:00 כדי להוציא את הילדים מהגן.


זה אפשרי? בהחלט. למעשה זה ממש פשוט.
העבודה עם אסתר היתה על שינוי התפיסות שלה לגבי עצמה, בעזרת שורה של תרגילים פשוטים וכלים מעשיים. במקביל שינינו את קורות החיים ועבדנו על הצגה עצמית. את ההבדל הגדול ראינו כשאסתר עברה את השינוי של האמונות שלה לגבי עצמה.
איפה האמונות שלך מקבעות אותך ומונעות ממך להגיע למקום שאתה ראוי לו?
איפה יש אצלך תקיעות שלא מאפשרת לך להתקדם בקריירה שלך?
עכשיו הזמן לבנות את הקריירה הנכונה בשבילך ולהוביל אותך למשרת החלומות שלך.
ליצירת קשר עכשיו dafna.shaked@gmail.com
אנחנו ממש בעיצומו של הקיץ, אמצע אוגוסט.
כל מה שבא לך לעשות זה לנוח על חוף הים, לשכשך את הרגליים במים הקרירים ופשוט לנוח.
ובכלל, נשמע כאילו כולם בחופש.
הכבישים ריקים, נמל התעופה מלא ובעבודה כולם מדברים על החופשה המתקרבת. בטח גם אצלך יש תכנונים כאלה, לבלות קצת זמן בחופש, להיות עם הילדים ובכלל לנוח קצת.
מה שהרבה אנשים מפספסים לגבי הקיץ, הוא שזה הזמן הטוב ביותר לקדם את הקריירה שלך לשלב הבא.
אם נסתכל בצורה רחבה יותר על לוח השנה, נראה שאוטוטו מגיע הרבעון האחרון של השנה .
יכול להיות שנדמה לך שרק עבור אנשי מכירות הרבעון הזה הוא הכי חשוב, נכון?
טעות!
עבור כל עובד, בין אם בתפקיד ניהולי או בתפקיד מקצועי, הרבעון האחרון חשוב מאד.
הרבע הזה הוא החשוב ביותר במונחים של הערכת עובדים. והערכת עובדים חשובה לך במונחים של הערכה, קידום וכמובן בונוסים שנתיים.
הרבה חברות עורכות את הערכת העובדים שלהן בסוף השנה הקלנדרית. על סמך הביצועים שלך לאורך השנה הן קובעות מי יקודם ומי יישאר מאחור.
אז איך אפשר להתקדם גם באמצע הקיץ?
קודם כל להחליט. להחליט שהגיע הזמן שלך להתקדם ולעבור לשלב הבא. לא לתת לזמן לעבור, אלא לקבל החלטה איפה המקום הנכון עבורך בשנה הבאה. אם זה באותו תפקיד, אזי איך ניתן לשפר את מרכיבי התפקיד שלך, או איך ניתן לקבל פרויקטים עתידיים מעניינים יותר בתפקידך הנוכחי ולוותר על משימות פחות מעניינות.
שיפור מקצועי אחר יכול להיות להתקדם לתפקיד בכיר יותר, ניהולית או מקצועית. שיפור יכול לבוא לידי ביטוי להישאר בתפקיד, אך במקביל להתקדם להיות חלק מצוות החשיבה האסטרטגי של הארגון ולהיות חלק ממקבלי ההחלטות.
התפקיד שלך הוא להחליט מה הדרך הנכונה עבורך ואיפה היית רוצה להיות בשנה הבאה.
לשם כך קיים הרבעון האחרון של השנה.
אחרי שהחלטת על מטרה, הגיע הזמן לקבוע אסטרטגיה, להציע כמה דרכים אפשריות להשגת המטרה שלך בשנה הבאה.
הדרך הטובה ביותר להתקדם היא להחליט על פרויקט שהיית רוצה לקדם ברבעון האחרון של השנה.
חשוב לשים לב – איזה פרויקט יכול להסתיים בשלושה חודשים, שהם ספטמבר אוקטובר ונובמבר, כך שניתן להציג אותו בחודש דצמבר?
איזו משימה תהיה מספיק גדול. ולא גדולה מדי, כדי לייצר אימפקט מול מקבלי ההחלטות?
חשוב לקחת פרויקט תחום בזמן, משאבי כוחות ואנרגיה, כך שמצד אחד יהיה משמעותי ומצד שני יסתיים בזמן כדי להציג אותו עוד השנה.

אם כך, זאת הדרך האסטרטגית לקדם את עצמך עוד הקיץ:
• להחליט על המטרות שלך לשנה הבאה
• לבחור פרויקט משמעותי שיכול להסתיים תוך 3 חודשים
• לפעול!
ברגע שלוקחים זמן למחשבה, מגבשים מטרות ובונים דרך פעולה – מובילים לכך שהשנה הבאה תהיה טובה יותר, מקצועית, אישית ופיננסית.
הקיץ הזה הוא זמן טוב להחליט, לבחור דרך ולבצע.
עכשיו הזמן לנצל את הקיץ השקט לתכנון לצד קביעת עובדות בשטח.
שיהיה לך קיץ נעים, בטוח ומרענן.
ממני
דפנה.
לקידום מטרותיך עוד השנה וליצירת מיתוג אישי מקצועי ואיכותי צור איתי קשר עכשיו dafna.shaked@gmail.com
יש לי אסטרטגיה מאד מיוחדת לחיפוש עבודה חדשה, קידום ומיתוג אישי, משהו שבודדים האנשים שמיישמים אותה, אבל מי שמיישם מגלה כמה שזה קל ועדיין מוביל לתוצאות מדהימות. זו בדיוק האסטרטגיה שהובילה את הלקוח שלי ל 20% תוספת שכר וקידום כפול!
זה הסיפור של דוד, שהחליט שהוא לוקח אחריות על ניהול הקריירה שלו ומייצר הצלחות מתמשכות.
פגשתי את דוד כשהיה בתפקיד אחראי מערכות מידע בארגון גדול מזה שלוש שנים. דוד רצה להתקדם גם מבחינת התפקיד וגם מבחינת השכר. בארגון שבו הוא עבד היו מרוצים ממנו, אבל בגלל שלא היה צורך בתפקיד בכיר יותר וגם לא היתה להם יכול לשלם יותר, המצב נשאר כפי שהוא. לאחר שנה של ניסיונות לשפר את התפקיד שלו וכן את מצבו הכלכלי בתוך הארגון, ראה דוד שאין מה לעשות והוא פנה לחיפוש עבודה חדשה.
זוהי נקודת הזמן בה נפגשנו ובאמת לאחר כחודשיים הגיע דוד לתפקיד החדש בתור מנהל מערכות מידע בארגון בינוני. התפקיד הניב תוספת שכר של 10% ודוד היה מרוצה. הארגון הקודם הבין שדוד עוזב, אולם לא היתה לו אפשרות להציע לו תפקיד טוב יותר. דוד עשה חפיפה מסודרת למחליף שלו והעביר את השרביט.
כחלק מההמלצות שלי לדוד, הוא המשיך לשמור על מערכת יחסים חיובית עם המעסיק הקודם שלו. לאחר שנתיים בתפקיד החדש חשב דוד על קידום נוסף, חזרה לארגון גדול. היה לו חשוב לעבוד בארגון גדול ולשם כיוון את תכנית הקריירה שלו.

וכאן מופיע הקאטצ' של חיפוש עבודה שרק בודדים עושים.
דוד הרים טלפון לארגון הראשון בו הוא עבד ושוחח ארוכות עם המנהל הקודם שלו, מתוך מטרה להגיע לתפקיד מנהל מערכות מידע. אותו ארגון עבר שינויים, התפתח והתקדם, והתחיל להיכנס לתוך עולם המחשוב בענן. זו היתה קפיצת מדרגה לארגון ולכן עלה הצורך בתפקיד של מנהל מערכות מידע בכיר, גם אם עד עכשיו לא חיפשו ממש אדם מתאים וודאי שלא העלו הצעת עבודה לגיוס.
והנה מגיעה הנקודה בה דוד מגיע לתפקיד שהוא שאף אליו, של מנהל מערכות מידע, באותו ארגון שעזב שנתיים לפני כן. המוטיבציה היתה הדדית והיתרונות לשני הצדדים ברורים.
בודדים האנשים שמרימים טלפון ומדברים עם אנשים מארגון שהם עזבו.
אני מניחה שאנשים מרגישים אי נעימות או בושה.
ואני אומרת, אנשים מפספסים את הפוטנציאל של שיפור משמעותי במעמד, גם בארגון בו כבר עבדתם קודם לכן. אם בסך הכל היתה לכם חוויה חיובית, יכול מאד להיות שתהיה מוטיבציה הדדית לראות אתכם שוב בארגון.
וזה בדיוק מה שקרה לדוד.
ההישגים של דוד:
# קידום לתפקיד מנהל מערכות מידע בארגון גדול (מעבר מתפקיד זהה בארגון בינוני לארגון גדול)
# תוספת שכר נוספת בגובה 10%, סה"כ 20 אחוז תוספת בשכר וקידום כפול.
ואני אומרת – כשיש רצון, יש דרך. זו בהחלט דרך יצירתית לנוע קדימה בסולם התפקידים, להרוויח יותר ולהתקדם.
אם גם לך יש תחושה של תקיעות בעבודה, ואם חשוב לך לקבל עוד מידע על קידום, מיתוג אישי ובניית קריירה, זה הזמן ליצור איתי קשר במייל  dafna.shaked@gmail.com

In a few days from now we will be celebrating Israel's Independence Day.


This is a huge event, celebrating 71 years of the independence of our country.


The question is what is Independence?


When you ask people what independent means to them they would usually think of economic independence, the feeling that they don't have to worry about money, the ability to buy the whole mall if they just wanted to.


Others will suggest the freedom to do whatever they want, wake up late in the morning, stay at home, watch TV, go fishing. Do whatever you want. Freedom.


I would like to suggest a different perspective on the term independence.


True independence is an inner feeling. It’s the feeling that you CAN do whatever you want to do, that you're able to choose what's best for you, with no obstacles. This is regardless the amount of money you have in your pocket, the amount of time you have or don't have, or whether you have a nice car or not.


Now, you'll probably say that's a nice daydream, but that’s not realistic.


Well, let me tell you a story.


In January 1948, a few months before the War of Independence, David Ben-Gurion (Israel's prime minister) sent Golda Meir (foreign Minister) to the United States in order to try and raise $5 million, which were essential for the defense of the Jewish community.


This was a desperate mission. Before she arrived, several advisers told her that it would be hard for her to raise anything.


In a speech in Chicago to the Council of Jewish Federations, Golda said the following:


“You cannot decide whether we should fight or not. The decision has already been made: We will fight.  Nobody can change it. We will pay for the birth of our nation in our blood. The best of us will fall in battle. that's for sure. You can only decide one thing: whether we win or lose."

In 1948, Golda Meir raised $50 million, ten times the amount Ben-Gurion hoped to raise.


This is known as the pitch that made the state of Israel possible.


 Now tell me,


Do you have the inner powers that you CAN do whatever you want to do,


that you're able to choose what's best for you, that you can and will win?


And when it comes to your career, take a chance and create the future you want to have!


#LoveMyCareer #Independence #career #Israel


No alt text provided for this image

Take a chance


Believe


WIN!


For more information regarding your career and personal branding, contact me: dafna@dafnashaked.co.il

חיפוש עבודה


מצא את הקריירה שלך כאן: עולם העבודה הסמוי מתגלה
תגיות: חיפוש עבודה, שינוי קריירה, מנטורינג לקריירה
השאלות שיסייעו לכם להחליט אם אתם צריכים להחליף עיסוק או אולי לעבור למקום עבודה אחר, לצאת לעצמאות או לפתח את כישוריכם המקצועיים
קישור למאמר בעיתון כלכליסט 18.12.2016

אתם יושבים בשבת בערב והמחשבה על כך שמחר יום ראשון, ומתחיל שבוע חדש בו תופיעו לעבודה שאתם שונאים גורמת לכם לדכדוך. אתם יודעים שאתם לא אוהבים את העבודה אבל מתלבטים אם זו רק תקופה שחולפת, או אולי החברה שבה אתם מועסקים לא מתאימה לכם או שאתם צריכים בכלל לשנות כיוון, ללמוד מקצוע חדש, לפתוח עסק שונה או במילים אחרות, לעשות 'שינוי קריירה'.
לפי נתונים של הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה מהשנה שעברה, אנשים מחליפים עבודה בממוצע כל 4.5 שנים. אין נתונים לגבי כמה פעמים במהלך חייו אדם עושה שינוי קריירה מכיוון שישנם חילוקי דעות לגבי מה נחשב שינוי שכזה, אך חלק מ-12 מעברי העבודות שעושים בממוצע בארבעים שנות עבודה, מיוחסים לשינויי קריירה.



ד"ר דפנה שקדכיצד מחליטים על שינוי קריירה על פני שינוי מקום עבודה, מתי ואיך עושים אותו? השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם, אומרת ד"ר דפנה שקד, מנטורית לקריירה ולמציאת עבודה, היא האם אתם אוהבים את המקצוע, העיסוק והעשייה. אם התשובה היא כן אז יכול להיות שמה שאתם לא אוהבים הוא רק מקום העבודה שלכם וזה יכול להיות מסיבות שונות. למשל, אולי אתם לא אוהבים את האנשים, לא מסתדרים עם הבוס, או שהעבודה עצמה בארגון שבו אתם מועסקים היא מונוטונית ומשעממת. אם החלטתם שמה שאתם בעצם לא אוהבים הוא מקום העבודה ולא המקצוע שלכם – הגיע הזמן לחפש מקום אחר. אולי בארגון אחר תוכלו למצוא גמישות רבה יותר בשעות, שכר גבוה יותר או סביבת עבודה נעימה יותר.



ברגע שביררתם ממה בדיוק אתם לא מרוצים בעבודתכם והגעתם למסקנה שמדובר בעיסוק ולא במקום העבודה הספציפי, אתם צריכים לשאול את עצמכם שתי שאלות נוספות: ראשית, האם אתם לא מרוצים מהעיסוק אבל רואים אלטרנטיבה בדרך שבה אתם מבצעים את אותו העיסוק? כלומר, למשל אולי אתם רואי חשבון או עורכי דין ומאמינים שאם תפתחו עסק עצמאי תוכלו להשיג גמישות תעסוקתית ולהגדיל את ההכנסות ביחס למצב הנוכחי בארגון שבו אתם עובדים. אולי אתם מהנדסים ואוהבים אספקטים מסויימים של המקצוע אך בארגון שבו אתם נמצאים הפרוייקטים שעליהם אתם עובדים לא מאפשרים לכם להתעסק באותם אספקטים. במידה ואתם רואים אלטרנטיבה לשינוי צורת ההעסקה שתאפשר לכם להמשיך באותו מקצוע או תחום עיסוק השינוי שאתם מחפשים הוא לא שינוי קריירה אלא מעבר לדרך העסקה אחרת, עצמאות או מעבר לארגון אחר.
יכול להיות שהתשובות לכל השאלות עד כה היו "לא". כלומר, אתם לא מרוצים מהעבודה שלכם בגלל שאתם לא אוהבים את העיסוק ואתם לא רואים אלטרנטיבה לשינוי צורת ההעסקה שתגרום לכם לאהוב אותו יותר. במקרה כזה אתם ככל הנראה מעוניינים בשינוי קריירה. גם כאשר החלטתם שזה רצונכם ישנם סוגים שונים של שינוי וצריך לברר איזה מהם מתאים לכם יותר. הסוג הראשון של השינוי הוא כזה שכולל התאמה של סט הכישורים שברשותכם לתפקיד אחר, או מקצוע אחר אבל קשור. למשל, מעצבים גרפיים שעושים שינוי לעיצוב UX (חוויית משתמש). הם מביאים איתם לתוך עולם חוויית המשתמש את ההבנה בעיצוב, הבנת הנראות והטאצ' שבו השתמשו בעיסוק הקודם. "התפיסה שלי היא שעולם העבודה כל הזמן משתנה, כל הזמן נוצרים תפקידים חדשים ולכן אנחנו מחוייבים להיות בתהליך למידה מתמיד ולהתאים כל הזמן את סל הכישורים שאנחנו מביאים איתנו לתוך הדרישות והביקושים של עולם העבודה. לכן זה מאוד מתבקש שאנשים יעשו שינויים והתאמות. אותם מעצבים שעושים הסבה ל-UX מייצרים לעצמם ביקוש ופותחתים עבורם אופציות של משרות גמישות, זהו הכיוון אליו הולך העולם וצריך להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק", אומרת שקד.
הסוג השני של שינוי הוא מהפך, מעבר לתחום שונה לגמרי, גם אם עדיין תעשו שימוש בחלק מהכישורים שרכשתם במהלך העיסוק במקצוע הקודם. לדוגמא, שקד מספרת על לקוח שעבד כבודק תוכנה בהייטק במשך שנים רבות, נמאס לו והוא פתח בית קפה טבעוני שפועל כבר שלוש שנים. שינוי כזה, של 180 מעלות הוא פחות טריוויאלי וטומן בחובו סיכון גדול יותר. עם זאת, מעברי קריירה שנתפסו בעבר כחריגים נחשבים מקובלים הרבה יותר היום. "יש הרבה יותר מוכנות של השוק לקבל שינוי קריירה ולכן גם הסיכוי למצוא עבודה ולהתקדם הוא הרבה יותר גבוה. אנחנו יכולים לראות הרבה מאוד אנשים שעוברים מעולם הכלכלה לעולם הפיתוח העסקי, ממכירות לשיווק, רופאים שמקימים סטארטאפים רופאיים ועובדים לצד השיווק או גיוס הכספים", אומרת שקד.
למרות שהנכונות של השוק לקבל שינויי קריירה אכן גדולה יותר, כל שינוי כזה יכול לגרום להאטה בהתקדמות, בשכר או בדרגת התפקיד. אדם שעושה שינוי של 180 מעלות ומתחיל במקצוע חדש יצטרך ככל הנראה להתחיל בתפקיד זוטר יותר ולהתמקצע. לכן, מומלץ לסגל מידה של סבלנות ולערוך שינויים הדרגתיים. "למדת עולם תוכן חדש, השקעת, קח לך לפחות שנתיים של התמחות באותו עולם תוכן. נניח שעשית קורס של שנה – תשקיע בתחום החדש, תלמד, תרכוש ניסיון", אומרת שקד. בנוסף, השינוי ההדרגתי עדיף במידת האפשר על השינוי הקיצוני. "ייראה לי מאוד מפתיע למשל שאדם למד משפטים, השקיע שלוש שנים, עשה סטאז' ועבד כמה שנים במקצוע ואז הוא מודיע שהוא לא מתכוון להסתכל לכיוון הזה של משפטים לחלוטין. הוא היה צריך לזהות את זה מוקדם יותר", אומרת שקד. כמו כן, הסיכוי למצוא תפקיד שהולם את ההשכלה ורמות השכר במעבר הדרגתי הוא רב יותר. כך לדוגמא, אותו עורך דין יכול לעבור לעולם הכלכלה, להשתמש בידע שלו מדיני חוזים ולעבור לארגון כמו מטה של בית חולים או חברת הייטק בתור כלכלן, היא אומרת.
מכיוון ששינויי קריירה הופכים למקובלים יותר, משך שנות התעסוקה גדל ויש יותר רצון למימוש והגשמה מקצועית, השאלה הופכת פחות מ"האם לעשות שינוי קריירה" ל-"מתי נכון לעשות שינוי". התשובה לכך היא כמובן לא חד משמעית אך ככלל אצבע צריך לבדוק מהו מצב הקריירה שלכם – האם אתם בנסיקה? בסטגנציה או דעיכה? במידה ואתם מתקדמים עדיף לא לעצור את המומנטום ולדחות את ביצוע השינוי. במידה ואתם מרגישים שאין לכם לאן להתקדם בקריירה הנוכחית, יכול להיות שהגיעה העת לשינוי.






 
להמשך קריאה: עולם העבודה הסמוי מתגלה
תגיות: שינוי קריירה, חיפוש עבודה, מנטורינג לקריירה
 
office-620823
כמה היית רוצה להגיד את המשפט הזה?
וכמה אנשים באמת יכולים להגיד אותו?
פעם הכל היה פשוט יותר. אדם למד מקצוע מתוך טווח מצומצם יחסית של מקצועות, התחיל לעבוד בארגון אחד ואם לא קרה משהו יוצא דופן, לרוב היה מגיע לפנסיה באותו ארגון, או אחרי מעבר ב 2-3 ארגונים לכל היותר.
והיום? היום הכל שונה. גם אלו שנראה כאילו הם עובדים באותו ארגון (אנשי כוחות הביטחון למשל), גם הם עוברים בין תפקידים, בין תחומי עיסוק ובין תתי ארגונים.
אנשים אחרים, "רגילים", עוברים בממוצע 4-7 מקומות עבודה בעשרים שנה וזה במקרה הטוב, לאחר שעשו בחירות נכונות, דייקו בתפקיד, הגיעו לארגון שמתאים להם ומעוניין בהם ובכלל עשו בחירה מושכלת, מתוך הסתכלות רחבה על כל מה שקורה בשוק העבודה.
וקורה המון בעולם העבודה. ארגונים משתנים, תפקידים משתנים, צורות העסקה משתנות ובכלל הגמישות מייצרת הרבה הזדמנויות, אך גם לא מעט איומים. אחד הפרמטרים הנחוצים ביותר בעולם העבודה של ימינו הוא גמישות בקריירה. הכוונה היא יכולת להסתגל לשינויים בעולם העבודה, במבנה התפקיד ובמרכיביו, לרכוש מיומנויות חדשות ובאופן כללי להתאים את עצמנו לשינויים בהלך הרוח של המונחים קריירה ועבודה.
מצד שני, גמישות מאפשרת גם מרחב שלם של עשייה, שלא היתה אפשרית קודם לכן, כמו פיצול קריירות, חלקיות משרה ועבודה מהבית.
השינויים בעולם העבודה מייצרים פתח משמעותי לעבודה מהנה, מתגמלת ואיכותית לכל אחד ואחת באשר הם!
3 שאלות מנחות ליצירת אושר בעבודה:
מה התחום המקצועי שמתאים לכישורים, ליכולות ולניסיון המקצועי שלך?
אחד הכשלים הגדולים ביותר לאושר בקריירה, הוא כשאנשים עוסקים בעבודה שלא מעניינת אותם, מתוך חוסר ברירה או חוסר רצון לשנות. אושר בקריירה מונע מיצירה אקטיבית של התפקיד ומרכיבי התפקיד שמתאימים לך.

איזו אוירה ארגונית מתאימה לך?
ה DNA הארגוני שונה מארגון אחד למשנהו, ומושפע מהיבטים כמו גודל ארגון, תחום העיסוק של הארגון והמבנה הארגוני. סביבת עבודה שתואמת את הרצונות שלך תוביל ישירות לקריירה מהנה. חשוב לשים לב, שבאותו תחום יכולים להיות ארגונים שונים עם תפיסות ארגוניות שונות. למשל, מעצבת גרפית יכולה לעבוד בבית דפוס, בחברה למתן שירותי עיצוב, או באופן עצמאי והסביבה תהיה שונה לחלוטין.

איך מייצרים את הקריירה הנכונה לך?
אושר נמדד גם ובעיקר ברגעים הקטנים שבדרך, בהצלחות ובהישגים שהביאו אותך למקום המקצועי שלך, וגם למקום שלך כאדם. בסופו של דבר יש אנשים שמאושרים בעבודה, נהנים ממנה ומתוגמלים עליה, ויש אנשים ש"סוחבים" יום ועוד יום.

לקום בבוקר ולרצות ללכת לעבודה זו בחירה והעניין הוא שאת הבחירה הזאת אפשר לעשות באופן מודע. כיום יש כלים מקצועיים זמינים ויכולת אמיתית לתכנן, לבנות ולהגשים את תמונת עולם העבודה האוטופי שלך. ההזדמנויות קיימות, נשאר לבנות אותן ולהגשים. ככל שמקדימים לעשות זאת, בתבונה וברגישות, כך נהיים יותר מאושרים – בקריירה ובחיים.
לקום בבוקר ולשמוח ללכת לעבודה זו בחירה והבחירה בידיים שלך.
מצא את הקריירה שלך כאן: עולם העבודה הסמוי מתגלה
תגיות: חיפוש עבודה, שינוי קריירה, מנטורינג לקריירה
 
 
 

הדרכה בשידור חי (באורך של 1:05:58), שמתארת ומדגימה את השיטה האיכותית ביותר למציאת עבודה
קריירה חדשה מתחילה כאן: עולם העבודה הסמוי מתגלה
תגיות: חיפוש עבודה, שינוי קריירה, מנטורינג לקריירה

אנשים מספרים לי שהם שולחים עשרות ואפילו מאות של קורות חיים ואף אחד לא עונה!
אפילו לא תשובה מנומסת. כלום.
זה מתסכל, לא נעים, וודאי לא מקדם.
במיוחד בשבילכם הכנתי את הוידאו: איך לכתוב קורות חיים כך שיקבלו אותך לעבודה
הוידאו כולל את המרכיבים הנכונים שחייבים להיות בקורות החיים.
כשתפעלו לפיהם, גם אתם תקבלו עשרות פניות
ממעסיקים שיתעניינו בכם, יזמינו אתכם
ויקבלו אתכם לעבודה החדשה שלכם.
להמשך: עולם העבודה הסמוי מתגלה
תגיות: מציאת עבודה, קורות חיים


איך לשמור על מוטיבציה גבוהה בחיפוש עבודה, גם כשיש עיכובים ותהליך חיפוש העבודה נעשה מאתגר
טיפים מעשיים לחיפוש עבודה יעיל וממוקד
קריירה חדשה מתחילה כאן: עולם העבודה הסמוי מתגלה
תגיות: חיפוש עבודה, שינוי קריירה, מנטורינג לקריירה

הכנתם קורות חיים מעולים, אבל אף אחד לא פותח את המייל וקורא אותם.
בסרטון הוידאו הנוכחי אתם מקבלים שלושה טיפים מעולים
שיגרמו למעסיקים לפתוח את המייל שלכם,
להתעניין בכם ולהזמין אתכם לראיון עבודה,
כדי שגם אתם תגיעו במהירות לעבודה הבאה שלכם.
איך להגיע למשרה הבאה שלכם: עולם העבודה הסמוי מתגלה
תגיות: מציאת עבודה, קורות חיים

 

טיפים מעולים לסיום מקום עבודה, בין אם מרצון או מהכרח
מצא את הקריירה שלך כאן: עולם העבודה הסמוי מתגלה
תגיות: חיפוש עבודה, שינוי קריירה, מנטורינג לקריירה

screenshot_2016-03-02-11-08-49-2-1


עמית עבד בתור מתכנת בחברת תקשורת גדולה.
עמית הגיע אליי לאחר שפוטר מתפקידו בגלל צמצומים בחברה. הוא היה שבור.
עבודתו הייתה כל עולמו ובתקופה שלפני הפיטורים הוא מצא את עצמו עובד שעות רבות, בגלל שמספר האנשים בחברה ובפרויקט שלו צומצם.
עמית חיפש עבודה במשך שלושה חודשים ללא כל הצלחה.
"יש כל כך הרבה מתכנתים. אף אחד אפילו לא חוזר לקורות חיים שאני שולח", הוא אמר לי.
נכנסנו מיד לעבודה והגדרנו את הפרויקטים המרכזיים שעמית עשה במהלך עבודתו. באמצעות תהליך ממוקד הגדרנו את הייחודיות של עמית ובנינו עולם מיתוגי שלם סביב יכולותיו העיקריות.
התהליך כלל:
איתור כישורים מקצועיים
איתור שאיפות מקצועיות
הגדרת תפקידים מדוייקים
איתור ארגונים רלוונטיים
הפעלת מערך שלם של חיפוש עבודה ובמיוחד רשתות חברתיות
עמית למד כיצד להציג את עצמו בפלטפורמות השונות: בראיון עבודה, בקורות חיים, במפגשים פנים אל פנים, ברשתות החברתיות ומול מעסיקים פוטנציאליים.
עמית הדגיש את היתרון היחסי שלו בכל הזדמנות, יתרון שהתגלה בשפות התכנות שידע, ביכולת שלו לעבוד בסביבות עבודה שונות ומשתנות ובהיכרותו המקצועית עם פרוטוקולים, וכל זאת בצורה נעימה אך ברורה.
הקשרים של עמית החלו לעבוד ותוך חודשיים מאז שעמית הגיע לייעוץ הוא מצא עבודה חדשה בארגון חדש, שלולא הדגשים והדרך הברורה בה הציג את עצמו, לא היה מגיע אליה.


קריירה חדשה מתחילה כאן: עולם העבודה הסמוי מתגלה
תגיות: מציאת עבודה, שינוי קריירה, מנטורינג לקריירה

It seems that resumes are out, people assume that it’s a waste of time investing your efforts in reshaping the Curriculum Vitae document.
And let’s be honest, you are called to rewrite your resume in times of a change, when you’re looking for a job, or when you’re thinking it’s time to get your new promotion.
And as a matter of fact, writing an outstanding resume can put you on the top level list of professional candidates. It’s not just what you did (your experience, your education and knowledge), it’s also how you present it (design, choosing the right words, adding and deleting information). And by writing a great resume, you increase your chances to get an interview and eventually get more job offers.
Here are 4 tips for creating a professional resume:


#1 Past Vs. Future
Many people make a huge mistake of presenting their professional career “as is”, meaning presenting their career experience and background as they are, regardless of the job they are applying for and without examining the requirements of the new position.
This is a mistake
Instead: write your resume while testing the job requirements of the new position you are applying for. When describing your current job and your previous jobs, you should highlight characteristics related to the next position you want to do.


Tip: Look for words in the job description and use them wisely as part of your resume.



#2 Your Best Offer
It’s challenging to present all you have in one (preferable) or two pages, and you never really made up your mind if adding everything you know to your resume is a good or bad decision.
Well, let me help you with this. Your resume is designed to take you to the next step: an appointment, or at least a phone call. The content in your resume is supposed to sell you to the specific person that now makes a very quick decision (up to 30 seconds): if you move to the side of Yes or to the side of No. To be on the "Yes" side, your resume should be very accurate and include only the information that promotes your candidacy for the job you applied for. That's why everything that's less relevant is coming out. Therefore, sometimes running a small coffee house during the course of your studies will remain on your resume, because this is your only proven management experience (for a position that requires managerial experience), but will be omitted from your resume if you apply for a development engineer (without managerial requirements).


Tip: Put yourself in the recruiter's place and think if what's on the resume really appeals to you to call and set up a meeting. If it seems too boring, or repetitive, it is worth rewriting your resume.



#3 Evidences, Proofs, Examples
In every field there is an ability to bring proofs and examples that represent your professional experience.
Even if you think you do not have statistics in your area, it is relatively easy to assess work volumes and your immediate contribution to success in the job.
For example, the Operations Manager will show the ability to lower operating expenses by 30% for two years. Or customer success manager that increases the amount of activity with existing customers by 20%. Even an administrative manager can provide data such as areas of activity and scope of activity in each field.


Tip: If you cannot display real numbers, describe the percentages. It is recommended to present this in Bold, at the beginning or end of the paragraph.



#4 Skills and Areas of Expertise
One of the most important sections that should be added to the resume at the top of the page is a paragraph that describes your abilities and specializations, especially in clear-cut professional terms. Here is the place to be precise and write the professional skills as they appear in the job requirements.
Here you write: computer skills, operating systems, programming languages, work platforms, programming tools.
You also add exceptional knowledge in tools or languages.
All this to appear at the top of your resume, right after the summary.


Tip: Write only contemporary professional tools. You don’t have to write the entire list, if no one is using any of these programming tools anymore. On the other hand, even if you think everyone knows Excel and you don’t need to mention it, you'll be surprised how much Excel professional tools are important today in a wide range of fields of business.
For more information about career branding and crafting your outstanding resume, contact me: Dafna.Shaked@gmail.com


אתם מכירים את זה שאתם נמצאים במקום עבודה,  בסך הכל די מרוצים, רק שכמו שאומרים, כבר הכל זורם כרגיל, אין הפתעות, אין דברים מעניינים מדי. מצד שני, גם לא משעמם. רגיל, נורמלי.
ככה היה עם מ', עד שיום אחד הוא ישב בבית קפה (מה שהוא ממש לא נוהג לעשות) והסתכל בכותרות של העיתון. לפתע עיניו נחו על מודעת דרושים, מכרז לתפקיד ציבורי משמעותי.
ברגע אחד משמעותי הוא הבין שהתפקיד הזה ממש מתאים לו.
היה שם גם את כל מה שהוא יודע לעשות, אבל בקנה מידה הרבה יותר גדול ורחב.
הזדמנות להתפתחות, לשינוי, להתחדשות.
בשלב הזה פנה אלי מ', שלא התראיין כבר למעלה מ 10 שנים, ללא קורות חיים ועם לוחות זמנים צפופים של הגשת מסמכים תוך יומיים.
וכמו שאתם ודאי מניחים,  מ' התקבל לתפקיד פה אחד.
מסקנה: הכל מסתדר כפי שצריך להסתדר ויש מקום ותפקיד לכל אחד.
גם לך!
#קארמה_חיובית

מנטורינג לקריירה

feet-617485
למה רוב האנשים לעולם לא יגיעו להצלחה גדולה?
בשנים האחרונות אני שומעת יותר ויותר את המשפט "כל אחד יכול להצליח".  אפשר להתווכח אם המשפט הזה נכון או לא, אבל יש דבר אחד שאי אפשר להתווכח איתו – הסטטיסטיקה.

כאשר בוחנים את הסטטיסטיקה של עובדים ומנהלים, מגלים שמרבית האנשים לא מצליחים בקריירה שלהם. למעשה הם רחוקים מאד מכל הגדרה של הצלחה, קידום או הערכה בקריירה. עם הנתונים האלה אי אפשר להתווכח.
אז למה זה קורה ?
יש הרבה מאד סיבות להצלחה או כישלון בניהול הקריירה, היות וקריירה היא דבר מורכב. אבל אם אני מסתכלת על מאות עובדים ומנהלים שעבדתי איתם, באופן פרטני וגם בארגונים, אני יכולה לציין 3 סיבות שמכשילות עובדים ומנהלים יותר מכל דבר אחר.

המכשולים בדרך להצלחה בקריירה הם אחד הנושאים שאני עוסקת בהם בסדנת מיתוג אישי ולקראת הסדנה החלטתי לספר לכם מהן הסיבות העיקריות לכישלון בקריירה ואיך להימנע מהן.
לאן אתם רוצים להגיע?
הסיבה הראשונה שמכשילה עובדים ומנהלים בדרך להצלחה (למעשה זו הסיבה שמכשילה הכי הרבה אנשים בדרך לכל דבר בחיים, לא רק בעבודה) היא שאין להם מטרה מוגדרת אליה הם שואפים להגיע. הם פשוט "זורמים".

מרבית האנשים מחכים שהמנהל, "הבוס", יציע להם תפקיד, ידאג לקידום שלהם וימחא להם כפיים על הצלחה. למעשה, במקרים רבים (רבים מדי…) זה פשוט לא קורה. ואז לא מתקדמים בכלל.
היכולת לדעת לאן אני רוצה להגיע היא אחת היכולות החשובות ביותר להצלחה בקריירה, ולקבלת קידום, הערכה וסטטוס גבוה יותר.
כאן חשוב להדגיש שהחשיבה על היעדים והמטרות בקריירה חייבת להיעשות ממקום מחושב, כזה שבוחן ומנתח אובייקטיבית את מצב השוק ותנאי השוק העתידיים.
אז איך נכון להציג את המטרה שלכם?
הסיבה השנייה שבגללה אנשים נכשלים בדרך לפיתוח הקריירה שלהם היא שאנשים עסוקים יותר מדי בעבודה ופחות מדי בהצגה נכונה של העבודה. בני האדם מטבעם מניחים שהעבודה תדבר בעד עצמה ו"שוכחים" (או נמנעים) מלהציג את תוצרי עבודתם הקשה.

זאת טעות חמורה שאנחנו עושים. אנחנו חוששים מהנזק שעלול לקרות אם נציג את תוצרי עבודתנו לעולם, אבל אי הצגת התוצאות מזיקה לנו הרבה יותר.
ולמה זה כך?
אנשים קולטים את המסרים שאנחנו מעבירים להם.

עובד, ואפילו מנהל, שלא מצליח להעביר את המסרים בצורה נכונה ונמנע מהעברת מסרים, מגיע למצב שמסרים שונים מאלו שהוא היה רוצה להעביר, מועברים. כלומר, בכל מקרה מועברים מסרים, אבל לא אלו שתכננו להעביר וודאי לא אלו שאמורים לקדם אותנו במסלול הקריירה.
מה התוצאה?
התוצאה היא שלא משנה כמה אנחנו עובדים קשה וכמה אנחנו מניחים שכולם מסביב רואים את העבודה הקשה שלנו, בסופו של דבר המסרים כמעט ולא נקלטים ואנחנו יוצאים ממורמרים ומתוסכלים.

רואים את התופעה הזאת חוזרת על עצמה שוב ושוב בהרבה ארגונים ובכל מיני תפקידים. עובד אחד התקדם (וגם קיבל תוספת נאה לשכרו) ולא עובד אחר, מנהל קיבל מינוי דירקטור ואילו המקבילים לו נשארו במקום.
היכולת להציג את התוצאות שלנו, אלו שמקדמות אותנו לעבר השגת המטרות בקריירה, היא יכולת קריטית, בטח עבור מי שרוצה למקסם את ההישגים שלו בזמן קצר. זו יכולת שהיא חלק חשוב בהתנהלות המקצועית והאישית שלנו.
תגיות: מיתוג אישי, קידום בקריירה, ניהול
bottles-60475לפני כמה ימים נכנסתי לסופר וגיליתי תופעה מעניינת: בקבוק מים גדול של 1.5 ליטר עולה 4 שקלים ואילו בקבוק מים קטן של חצי ליטר עולה 7 שקלים.
אם הבקבוק קר, הוא עולה 9 שקלים.
למה? ואיך כל זה קשור אלינו?
הרי ברור שהמחירים נובעים מטעמי נוחות.
כשאנחנו מטיילים, הולכים לים, או סתם כך בדרך ממקום למקום, קשה לנו לסחוב בקבוק גדול של מים ולכן אנחנו מעדיפים בקבוק קטן.
ועל אחת כמה וכמה בקבוק קר בימים החמים.
כלומר, אנחנו מוכנים לשלם הרבה יותר עבור כמות קטנה יותר של מים, רק בגלל שהבקבוק נח לנו יותר.
אולי אפילו נהיה מוכנים לקנות שני בקבוקים קטנים, פחות מכמות של בקבוק אחד גדול ופי כמה במחיר,
רק בגלל שיותר נח להסתובב עם בקבוקים קטנים.
על פניו לא הגיוני, בפועל קורה במציאות יום יום.
גם בסופר הבינו את זה היטב ותמחרו את המוצרים על פי רמת הביקוש אליהם.
מה קורה בראיון עבודה?
אנשים רבים נוהגים להציג את כל מרכולתם, משל היו ליטר וחצי מים, כי חשוב להציג את מגוון היכולות, את מיטב הניסיון ואת כל הכישורים, כך ודאי ישכנעו את המראיין לבחור בהם.
אבל הדבר אינו נכון.
כפי שחצי ליטר מים עולה יותר מליטר וחצי מים, כך אדם שמצליח להבליט ולמקד באופן מודע את הכישורים הרלוונטיים שיש לו, גם ובמיוחד כשהוא מתאר רק חלק מהכישורים, אותם כישורים רלוונטיים, הוא זה שמצליח בראיון העבודה וזוכה בתפקיד.
הרי בקבוק קטן לא מכיל מים טובים יותר, או טריים יותר.
היתרון היחיד שיש לו הוא הגודל.
כך גם אדם שמתראיין למשרה:
יש ודאי יתרון אחד מרכזי שחשוב באופן יוצא דופן לארגון.
למשל, היכרות עם תוכנה ספציפית, או ניסיון ניהולי על למעלה מ-100 עובדים, היכרות עם עולם הביוטכנולוגיה, ניהול מחסן ממוחשב ועוד ועוד.
ברגע שתדע להדגיש את היתרון שיש לך מול דרישות ספציפיות של משרה שאתה מתמודד עליה, צברת נקודות זכות רבות.
תיאור אישי ארוך בראיון העבודה, שכולל פרטים רבים לא רלוונטיים, רק מפחית את המקום של היתרון היחסי שלך ומצמצם אותו.
מרוב מלל, המראיין ודאי כבר שכח את מה שניסית להגיד לו והמשיך הלאה.
אם כך, מעט זה הרבה, דיוק ומיקוד יובילו אתכם למשרה הבאה.
מצא את הקריירה שלך כאן: עולם העבודה הסמוי מתגלה
תגיות: חיפוש עבודה, שינוי קריירה, מנטורינג לקריירה
זאת השאלה ששאלתי בסקר
וקודם כל תודה לכמות המשתתפים הרבה והמכובדת שענתה על השאלון. זה רק מוכיח עד כמה שינוי בחשיבה והתייחסות אחרת לעובדים, מנהלים וארגונים חשובה כל כך ואפילו מתבקשת.
כשהתבוננתי בתוצאות הייתי מופתעת, אבל רגע לאחר מכן הכל הסתדר לי.
הנה התוצאות לפניכם:
52.6% מהמשתתפים שואפים להישאר בארגון ולייצר סביבת עבודה איכותית גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה אישית ובין אישית.

כלומר, אנשים רואים בארגון שהם עובדים בו קרקע פורייה לביטוי כישוריהם ויכולותיהם. הם מסתכלים על הארגון ורואים בו הרבה מעבר למקום עבודה, אלא מקום לביטוי אישי ומקצועי.
משמע,
אנשים מעוניינים להיות נאמנים לארגון - אם רק הארגון היה יכול לספק להם את המסגרת המתאימה כדי לצמוח, להתפתח וליהנות בעבודה!

%d7%a1%d7%a7%d7%a811-%d7%9c%d7%99%d7%a0%d7%a7%d7%93%d7%90%d7%99%d7%9f
מעבר לכך, אנשים גם מאמינים שאם היו מנגנונים מסודרים להעלאת הצעות, מתן פתרונות וייעול בארגון, הרי שניתן היה לייצר תועלת אמיתית ומשמעותית לארגונים מצד עובדים ומנהלים:
גם במונחים של אסטרטגיה (21% מהמשתתפים)

וגם במונחים של התאמה טובה יותר של עובדים ומנהלים לתפקידים שהם מבצעים בארגון (18%)
הנתונים הללו משתלבים היטב עם הנתונים אודות האתגרים של עובדים ומנהלים בארגון, כשנמצא שהאתגר הגדול ביותר (38%) הוא יצירה ושיפור התקשורת בין עובדי הארגון. תקשורת פנים ארגונית משמעותית אף יותר מעבודה אינטנסיבית ולחוצה, למרות שאני מעריכה שאלו הם שני נושאים ששלובים זה בזה.
אם נתבונן היטב בתוצאות, נמצא ששני האתגרים הגדולים ביותר של עובדים ומנהלים בארגונים הם:
תקשורת פנים ארגונית לקויה
עבודה אינטנסיבית ולחוצה, שמשולבת בחוסר בכח אדם ובחוסר התאמה בין כישורי העובדים לתפקידים שלהם בארגון.

כלומר, אחד כרוך בשני. עובדים ומנהלים מרגישים קושי בהתנהלות היומיומית וחוסר שביעות רצון, כתוצאה מעבודה אינטנסיבית ולחוצה, שאינה מגובה במנגנוני תקשורת פנים ארגוניים איכותיים.
ולפני סיום, שני האתגרים האישיים הכי מורכבים של אנשים הם חוסר יציבות תעסוקתית וחוסר יכולת להתקדם. 71% מהמשתתפים ציינו את חוסר היכולת לתכנן את העתיד, תקרת הזכוכית מבחינת יכולת להתקדם, ומצב השוק הבלתי צפוי, כגורמים מקבעים.
ארגון שידע להעניק ביטחון בתוך ים של חוסר ביטחון, יוכל לזכות בעובדים איכותיים ונאמנים, גם בעידן של ימינו, של שינויים אינטנסיביים ודינמיות גבוהה.

%d7%a1%d7%a7%d7%a83
אם כן, ההמלצות שלי למנהלים שמעוניינים לגייס, להעסיק ולשמר עובדים איכותיים, לאורך זמן, עם רמת מוטיבציה גבוהה, יעילות ושביעות רצון, הן אלו:
הקמה וניהול של מנגנוני "דלת פתוחה" והקשבה לעובדים למנהלים, יש להם הרבה מה להגיד, ודאי בתחום העיסוק שלהם.

פתיחת אפיקי קריירה מגוונים לעובדים ולמנהלים ומתן הזדמנויות ללמידה, התפתחות ותפקידי רוחב בתוך הארגון. באופן זה שומרים על הנאה ויצירתיות, מעלים תפוקות ומפחיתים שחיקה.
יצירת מנגנונים לתקשורת פנים ארגונית איכותית בין אנשי הצוות והארגון. אתגר זה סומן כבעיה מספר אחת בארגונים, ללא קשר לגודל שלהם. השקעה של החברות בתקשורת ארגונית ואפקטיביות התקשורת, נמצאו כמנבאות באופן מובהק הכנסות גבוהות יותר ו ROI גבוה יותר לארגון. השאיפה של אנשים להגברת ולשיפור התקשורת בארגון משתלבת היטב עם הרצון של ארגונים להגביר יעילות ארגונית.
פתיחות, נכונות, גמישות והקשבה למגוון הזדמנויות: גם מבחינת גיוס אנשים, גם שימור עובדים איכותיים לאורך זמן וגם יצירת נאמנות ו engagement ארגוני.
ארגון לעולם יהיה מעוניין בעובדים מרוצים, כי אנשים הם הליבה של הארגון והם אלו שמביאים את הערך והייחודיות של הארגון.
מתחרים, קידמה טכנולוגית ושינויים בשוק תמיד יהיו, אולם ארגון שישכיל לחבר את האנשים שלו לארגון ולחבר אותם אחד לשני יזכה ביתרון יחסי שאין שני לו.

שינוי קריירה

השאלות שיסייעו לכם להחליט אם אתם צריכים להחליף עיסוק או אולי לעבור למקום עבודה אחר, לצאת לעצמאות או לפתח את כישוריכם המקצועיים
קישור למאמר בעיתון כלכליסט 18.12.2016

אתם יושבים בשבת בערב והמחשבה על כך שמחר יום ראשון, ומתחיל שבוע חדש בו תופיעו לעבודה שאתם שונאים גורמת לכם לדכדוך. אתם יודעים שאתם לא אוהבים את העבודה אבל מתלבטים אם זו רק תקופה שחולפת, או אולי החברה שבה אתם מועסקים לא מתאימה לכם או שאתם צריכים בכלל לשנות כיוון, ללמוד מקצוע חדש, לפתוח עסק שונה או במילים אחרות, לעשות 'שינוי קריירה'.
לפי נתונים של הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה מהשנה שעברה, אנשים מחליפים עבודה בממוצע כל 4.5 שנים. אין נתונים לגבי כמה פעמים במהלך חייו אדם עושה שינוי קריירה מכיוון שישנם חילוקי דעות לגבי מה נחשב שינוי שכזה, אך חלק מ-12 מעברי העבודות שעושים בממוצע בארבעים שנות עבודה, מיוחסים לשינויי קריירה.



ד"ר דפנה שקדכיצד מחליטים על שינוי קריירה על פני שינוי מקום עבודה, מתי ואיך עושים אותו? השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם, אומרת ד"ר דפנה שקד, מנטורית לקריירה ולמציאת עבודה, היא האם אתם אוהבים את המקצוע, העיסוק והעשייה. אם התשובה היא כן אז יכול להיות שמה שאתם לא אוהבים הוא רק מקום העבודה שלכם וזה יכול להיות מסיבות שונות. למשל, אולי אתם לא אוהבים את האנשים, לא מסתדרים עם הבוס, או שהעבודה עצמה בארגון שבו אתם מועסקים היא מונוטונית ומשעממת. אם החלטתם שמה שאתם בעצם לא אוהבים הוא מקום העבודה ולא המקצוע שלכם – הגיע הזמן לחפש מקום אחר. אולי בארגון אחר תוכלו למצוא גמישות רבה יותר בשעות, שכר גבוה יותר או סביבת עבודה נעימה יותר.



ברגע שביררתם ממה בדיוק אתם לא מרוצים בעבודתכם והגעתם למסקנה שמדובר בעיסוק ולא במקום העבודה הספציפי, אתם צריכים לשאול את עצמכם שתי שאלות נוספות: ראשית, האם אתם לא מרוצים מהעיסוק אבל רואים אלטרנטיבה בדרך שבה אתם מבצעים את אותו העיסוק? כלומר, למשל אולי אתם רואי חשבון או עורכי דין ומאמינים שאם תפתחו עסק עצמאי תוכלו להשיג גמישות תעסוקתית ולהגדיל את ההכנסות ביחס למצב הנוכחי בארגון שבו אתם עובדים. אולי אתם מהנדסים ואוהבים אספקטים מסויימים של המקצוע אך בארגון שבו אתם נמצאים הפרוייקטים שעליהם אתם עובדים לא מאפשרים לכם להתעסק באותם אספקטים. במידה ואתם רואים אלטרנטיבה לשינוי צורת ההעסקה שתאפשר לכם להמשיך באותו מקצוע או תחום עיסוק השינוי שאתם מחפשים הוא לא שינוי קריירה אלא מעבר לדרך העסקה אחרת, עצמאות או מעבר לארגון אחר.
יכול להיות שהתשובות לכל השאלות עד כה היו "לא". כלומר, אתם לא מרוצים מהעבודה שלכם בגלל שאתם לא אוהבים את העיסוק ואתם לא רואים אלטרנטיבה לשינוי צורת ההעסקה שתגרום לכם לאהוב אותו יותר. במקרה כזה אתם ככל הנראה מעוניינים בשינוי קריירה. גם כאשר החלטתם שזה רצונכם ישנם סוגים שונים של שינוי וצריך לברר איזה מהם מתאים לכם יותר. הסוג הראשון של השינוי הוא כזה שכולל התאמה של סט הכישורים שברשותכם לתפקיד אחר, או מקצוע אחר אבל קשור. למשל, מעצבים גרפיים שעושים שינוי לעיצוב UX (חוויית משתמש). הם מביאים איתם לתוך עולם חוויית המשתמש את ההבנה בעיצוב, הבנת הנראות והטאצ' שבו השתמשו בעיסוק הקודם. "התפיסה שלי היא שעולם העבודה כל הזמן משתנה, כל הזמן נוצרים תפקידים חדשים ולכן אנחנו מחוייבים להיות בתהליך למידה מתמיד ולהתאים כל הזמן את סל הכישורים שאנחנו מביאים איתנו לתוך הדרישות והביקושים של עולם העבודה. לכן זה מאוד מתבקש שאנשים יעשו שינויים והתאמות. אותם מעצבים שעושים הסבה ל-UX מייצרים לעצמם ביקוש ופותחתים עבורם אופציות של משרות גמישות, זהו הכיוון אליו הולך העולם וצריך להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק", אומרת שקד.
הסוג השני של שינוי הוא מהפך, מעבר לתחום שונה לגמרי, גם אם עדיין תעשו שימוש בחלק מהכישורים שרכשתם במהלך העיסוק במקצוע הקודם. לדוגמא, שקד מספרת על לקוח שעבד כבודק תוכנה בהייטק במשך שנים רבות, נמאס לו והוא פתח בית קפה טבעוני שפועל כבר שלוש שנים. שינוי כזה, של 180 מעלות הוא פחות טריוויאלי וטומן בחובו סיכון גדול יותר. עם זאת, מעברי קריירה שנתפסו בעבר כחריגים נחשבים מקובלים הרבה יותר היום. "יש הרבה יותר מוכנות של השוק לקבל שינוי קריירה ולכן גם הסיכוי למצוא עבודה ולהתקדם הוא הרבה יותר גבוה. אנחנו יכולים לראות הרבה מאוד אנשים שעוברים מעולם הכלכלה לעולם הפיתוח העסקי, ממכירות לשיווק, רופאים שמקימים סטארטאפים רופאיים ועובדים לצד השיווק או גיוס הכספים", אומרת שקד.
למרות שהנכונות של השוק לקבל שינויי קריירה אכן גדולה יותר, כל שינוי כזה יכול לגרום להאטה בהתקדמות, בשכר או בדרגת התפקיד. אדם שעושה שינוי של 180 מעלות ומתחיל במקצוע חדש יצטרך ככל הנראה להתחיל בתפקיד זוטר יותר ולהתמקצע. לכן, מומלץ לסגל מידה של סבלנות ולערוך שינויים הדרגתיים. "למדת עולם תוכן חדש, השקעת, קח לך לפחות שנתיים של התמחות באותו עולם תוכן. נניח שעשית קורס של שנה – תשקיע בתחום החדש, תלמד, תרכוש ניסיון", אומרת שקד. בנוסף, השינוי ההדרגתי עדיף במידת האפשר על השינוי הקיצוני. "ייראה לי מאוד מפתיע למשל שאדם למד משפטים, השקיע שלוש שנים, עשה סטאז' ועבד כמה שנים במקצוע ואז הוא מודיע שהוא לא מתכוון להסתכל לכיוון הזה של משפטים לחלוטין. הוא היה צריך לזהות את זה מוקדם יותר", אומרת שקד. כמו כן, הסיכוי למצוא תפקיד שהולם את ההשכלה ורמות השכר במעבר הדרגתי הוא רב יותר. כך לדוגמא, אותו עורך דין יכול לעבור לעולם הכלכלה, להשתמש בידע שלו מדיני חוזים ולעבור לארגון כמו מטה של בית חולים או חברת הייטק בתור כלכלן, היא אומרת.
מכיוון ששינויי קריירה הופכים למקובלים יותר, משך שנות התעסוקה גדל ויש יותר רצון למימוש והגשמה מקצועית, השאלה הופכת פחות מ"האם לעשות שינוי קריירה" ל-"מתי נכון לעשות שינוי". התשובה לכך היא כמובן לא חד משמעית אך ככלל אצבע צריך לבדוק מהו מצב הקריירה שלכם – האם אתם בנסיקה? בסטגנציה או דעיכה? במידה ואתם מתקדמים עדיף לא לעצור את המומנטום ולדחות את ביצוע השינוי. במידה ואתם מרגישים שאין לכם לאן להתקדם בקריירה הנוכחית, יכול להיות שהגיעה העת לשינוי.






 
להמשך קריאה: עולם העבודה הסמוי מתגלה
תגיות: שינוי קריירה, חיפוש עבודה, מנטורינג לקריירה
 
0c64265eb6170384ae8511e4_1920
דניאלה פנתה אלי לפני יומיים וביקשה להתייעץ איתי. דניאלה, מנהלת שיווק מנוסה, נמצאת בין עבודות כחודשיים, לאחר שהארגון שבו עבדה עבר תהליך רכישה מוצלח, שהוביל לצמצומים מאסיביים בכח האדם.
"הציעו לי משרה נהדרת. מדובר במשרה של מנהלת שיווק ומותג, בחברה ידועה מאד, שיצאה עכשיו עם מותג חדש וצריכה תוך חודש להכניס מישהו לתפקיד."
"נשמע נהדר", אמרתי. "אז מה ההתלבטות?"
"העניין הוא" אמרה דניאלה, "שהמשרה הוגדרה כמשרה זמנית למשך 6 חודשים."
"??"
"השאלה היא האם לקחת את התפקיד הזה, או להמשיך לחפש הזדמנות אחרת, מתוך הנחה שתהיה הזדמנות טובה יותר?"
שאלה טובה, אין ספק. דניאלה מנהלת איכותית, עם רזומה מכובד וניסיון משמעותי בתחום.
מצד אחד, המשרה נשמעת משרה מעניינת ומקצועית.
מצד שני, דניאלה נחושה להצליח במציאת עבודה חדשה ועבודה זמנית נשמע כאופציה הפחות מבטיחה.
אני רוצה לקחת אתכם לתוך השיחה שלי עם דניאלה ולשתף אתכם ב – 5 טיפים,
שעזרו לה ויכולים לעזור גם לכם לגבש החלטה האם כדאי לקחת הצעה שמציעים לכם לתפקיד זמני.
1. אופק למשרה קבועה: האם יש אופק שהמשרה הזמנית תהפוך למשרה קבועה, היות ותכולת העבודה עומדת להתרחב, או שעומדים להיכנס פרויקטים נוספים שיגדילו את כמות העבודה לכדי משרה קבועה? במקרה של דניאלה, מדובר בחברה גדולה ויש פוטנציאל שהמשרה הזמנית תהפוך לקבועה, ויותר מכך, יש אפשרות שהעבודה של דניאלה תכניס פרויקטים נוספים שיגרמו לכך שהיא תייצר עבור עצמה משרה קבועה לאורך זמן.

2. הזדמנויות בארגון: האם יש בחברה מחלקות אחרות, או האם יש חברות בנות או חברות אחיות, שניתן לעבור אליהן לאחר סיום התפקיד. גיוסים בתוך החברה / בין חברות הרבה יותר קלים ומהירים מאשר גיוסי חוץ.
3. המלצות: גיוס למשרה מקצועית יכול להניב קשרים והמלצות לארגונים אחרים ולמקבלי ההחלטות. מנהלים בחברה, שמרוצים מהעבודה שלכם, אבל לא מסוגלים להציע משרה בשלב זה, יכולים לשמש ממליצים משמעותיים בחברות אחרות.
4. נטוורקינג: העבודה עצמה מייצרת נטוורקינג מעולה עם לקוחות, ספקים, עובדים ומנהלים בתחום העיסוק שלכם. במידה והעיסוק הזמני אכן עונה על הקריטריונים המקצועיים, כדאי ומומלץ לקחת את ההצעה. עבור דניאלה, העבודה בחברה גדולה ובתפקיד בעל חשיפה גבוהה לממשקי עבודה מרובים, יאפשרו לה להכיר ולהיות הרבה יותר מוכרת סביב עשייה מקצועית ולא רק סביב חיפוש עבודה. משמקים כאלו מייצרים היכרויות אישיות, שבהחלט יכולות לסייע לה למציאת התפקיד הבא.
5. מיתוג: האם החברה עצמה היא חברה ידועה והאזכור של שם החברה בקורות החיים יכול לשרת אתכם בהמשך? עבור דניאלה זה היה קריטי, כי עד עכשיו היא עבדה במותגים קטנים וכעת החשיפה לעבודה במותג גדול יכולה לפתוח לה הזדמנויות תעסוקה בחברות מסדר גודל הרבה יותר גדול מאלו שעבדה בהן עד כה.  
מנהל באחד הארגונים שליוויתי סיפר לי כי אצלו בארגון טבעו של כל תפקיד זמני להפוך לקבוע
ולכן זמני הוא הקבוע החדש.
אמנם לא כל משרה זמנית תהפוך לקבועה, אבל יש בהחלט פוטנציאל אמיתי להפוך משרה של כמה חודשים למשרה משמעותית לאורך זמן.
ובנוגע לדניאלה, כמובן שלמשוואה נכנסים עוד הרבה משתנים. אחד מהם הוא רמות השכר שמציעים לה.
למעשה, לאחר תהליך של משא ומתן (כן, יש תהליך מו"מ כעל שכר גם במשרות זמניות) רמות השכר שהציעו לדניאלה היו משתלמות ויחד עם האופציות שיעמדו בפניה לאחר צבירת הניסיון בחברה (גם ניסיון זמני הוא ניסיון משמעותי) והעמדת המותג של החברה לצידה (בקורות החיים ובראיונות הבאים, במידה ותצטרך), החליטה דניאלה להשיב בחיוב.

קריירה חדשה מתחילה כאן: עולם העבודה הסמוי מתגלה
תגיות: חיפוש עבודה, שינוי קריירה, מנטורינג לקריירה

אבי הוא איש צבא שפרש מהשרות בגיל 44 בדרגת סא"ל.
אבי שירת ביחידת שדה ובתפקיד האחרון שלו היה מג"ד צנחנים. אבי בעל תואר ראשון אך הניסיון התעסוקתי היחידי שהיה לו היה מהשרות הצבאי.
הצבא היה כל עולמו והשחרור מהצבא, למרות שלא הגיע בהפתעה, היה מוזר לו והשאיר אותו חסר אונים.
כשבחנו את היכולות של אבי בתהליך האבחון, היה ברור כי לאבי יש יכולות ארגוניות וניהוליות מרשימות;
הוא ניהל והוביל כוחות רבים, הוא התגלה כבעל יכולת גבוהה לעמוד בלחצים, כאדם המסור מאד לעבודתו, איש עבודה.
לאבי היה ברור שהוא רוצה להמשיך לעבוד, לתרום ולהיות פעיל ולכן שני פרמטרים מרכזיים הנחו את הייעוץ האישי במקרה שלו:
הראשון הוא להבין מהם התחומים שבהם הוא יכול להביא לידי ביטוי את כישוריו,
והשני הוא לספק לו כלים משמעותיים לניהול תהליך מציאת העבודה.
זאת הייתה למעשה הפעם הראשונה בה אבי יצא לשוק העבודה, לא היה לו ניסיון בראיונות עבודה וזו גם הייתה הפעם הראשונה בה התבקש לכתוב קורות חיים. אבי היה נחוש מאד, לא ויתר והיה מוכן לכל התמודדות.
במהלך האבחון הצלחנו להגדיר בצורה מדויקת את יכולותיו, ולשנע את כישוריו מהתחום הצבאי לתחום האזרחי:
אבי למד לתרגם ולבטא את יכולותיו המקצועיות והניסיון שרכש בשירותו הצבאי לשפה "האזרחית" וזמן לא רב לאחר מכן כבר הרגיש מוכן לצאת לשוק העבודה.
אבי התמודד על תפקיד מנהל אגף ברשות מקומית, הרשים את מראייניו וקיבל את התפקיד.
בראיון העבודה אמר לו המנהל המגייס שזאת פעם ראשונה שהוא פוגש איש צבא שמצליח לתאר בשפה כל כך פשוטה וברורה מה הניסיון שלו ואיך הניסיון הזה רלוונטי לתפקיד עליו הוא מתמודד. 


קריירה חדשה מתחילה כאן: עולם העבודה הסמוי מתגלה
תגיות: חיפוש עבודה, שינוי קריירה, מנטורינג לקריירה